vineri, 28 iulie 2017

Comentariu la interviul Melaniei Cincea cu Valentin Tismaneanu

Un excelent interviu al Melaniei Cincea cu Valentin Tismaneanu.

Publicat in Timpolis, Timisoara, in 13 iulie, 2017.

Un foarte bun interviu al Melaniei Cincea. Bucuros sa stiu ca Valentin Tismaneanu este prezent, aprope anual, la Timisoara. Am tinut la un moment dat legatura cu D-nia sa, in tentativa Fundatiei PRO WEST, de a aduce la Cluj mai multe personalitati romanesti care sa vorbeasca tinerei generatii. Pe langa Valentin Tismaneanu mai erau vizati Mircea Mihaies, Andrei Plesu, Andrei Vieru de la Paris, Mircea Cartarescu. De la aproape toti am primit OK'ul ca vor veni. Cea mai mare rezistenta pentru finalizarea acestui proiect a venit din partea scriitorilor clujeni. Nu m-am asteptat. Am aflat atunci cata discordie exista in randul celor care traiesc din scris. Mai ales in cei de la Cluj. Am renuntat la proiect. Era inutil sa ma lupt intr-o lume pe care o stiam ca o lume a pacii, dar nu era. Mai mult, sunt clujean, ii stiam pe multi de zeci de ani. Nu mi-am inchipuit ca exista in ei atata rautate. Multi sunt scriitori mediocri. Si poate de aceea atat ura. Revenind la ValentinTismaneanu, am schimbat atunci mai multe mesaje. I-am spus ca am locuit 6 ani in Bloomington, Indiana, SUA. Ca Matei Calinescu si Mihai Botez au fost la ce putin doua concerte de-ale mele. Ca eram in stransa legatura cu Cristina Papadopol (fosta Ilioaie), profesoara de limba romana la Indiana University. Ca l-am cunoscut foarte bine pe Profesorul Economist Emerit Nicolae Spulber si matematicianul de renume international Ciprian Foias (banatean la origine). Valentin Tismaneanu a fost atunci, ca si in acest interviu, o biblioteca de informatii si extrem de binevoitor. Si ca si mine, un anticomunist convins. Felicitari D-rei Melania Cincea.

Prof. Emil Aluas
Presedinte-Fondator
Fundatia PRO WEST, Cluj
In prezent in Budapesta
Blog: emilaluas.blogspot.com

EA/cc:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu