sâmbătă, 23 septembrie 2017

Comment. Ardeal Si Banat. Gandul, 23 sept. 2017

Comment: Gandul, 23 sept., 2017.

Nu am vrut sa deschid eu subiectul despre Ardeal SI Banat. Am fost si sunt si in prezent acuzat de separatism. SUNT un SEPARATIST. Am publicat cel putin 25 de articole atat in Stuttgart, citite si in SUA si Canada, cat si in Romania. Sunt fondatorul Uniunii Ardelenilor Si Banatenilor, ONG infiintat la 30 sept., 2009, in Cluj. Diferentele intre noi si restul regiunilor actualei Romanii sunt istorice. Si, de ce sa nu spunem deschis, pozitia noastra geografica ne-a fost intotdeauna un avantaj. Am fost si vom fi diferiti, atat in istorie ca si in multietnicitatile noastra din Ardeal Si Banat. Religiile noastre sunt eminamente cu radacini Vestice. La 1 decembrie, 1948, Ordinul lui Stalin Nr. 358, privind incetarea ritului Bisercii Romane Unite cu Roma, Greco-Catolica, in Ardeal Si Banat, existau 1 800 000 de greco-catolici in aceste doua regiuni eminamente Central Europene. Mi se spune ca vorbim aceeasi limba. Si Austriecii cu Germanii vorbesc absolut aceeasi limba, avand insa identitati TOTAL diferite. Sa nu mai mentionez toate fostele colonii care vorbesc spaniola, postugheza, engleza, franceza, dar care au fiecare identitati TOTAL diferite, foarte bine conturate. Oare nu ar fi benefic pentru toata lumea din actuala Romanie sa creeam Regiuni Istorice intre care competita sa aduca progres pentru toata lumea ?

Prof. Emil Aluas
Activist Politic / Columnist
Presedinte-Fondator
Fundatia PRO WEST
Cluj-Budapesta.

Blog: emilaluas.blogspot.com

EA/cc:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu