miercuri, 7 august 2019

ADEVARUL despre Dumitru Farcas la un an de la moarte

Emil Aluas

Emil Aluas: Din SUA despre Dumitru Farcas. 08. 07. 2019.
In numele ADEVARULUI:

Doar cateva fapte: "Despre morti numai de bine". Este o zicala ardeleneasca de bun simt. L-am cunoscut personal pe Dumitru Farcas (Mitru) de la varsta mea de 19 ani. Am cantat cu el in cateva locuri din Ardeal si odata la Iasi. Era un talent mediocru. Erau intre noi cativa de sute de ori mai buni decat Mitru. Noi, in orchestra ii spuneam "septar" pentru ca era incapabil sa simta masurile la un tango, un vals, ne mai vorbind de muzica usoara. Mi-am petrecut un Paste in comuna lui de langa Baia-Mare. Dupa terminarea Conservatorului m-am intalnit cu el sporadic. A participat la nunta mea la Cluj. L-am intalint la Prefectura Cluj, eu "cersind" o viza pentru Israel unde aveam programate 6 concerte, cu afisele deja distribuite in Jerusalim. El, (era deja beat la 8 dimineata), n-a schitat un gest de ajutor in fata securistului de la prefectura. Nu am primit viza. Fiind deja in SUA ca refugiat politic, m-a sunat el din California (N. B. Nu stiam de unde are nr. meu de telefon). L-am intrebat de ce m-a sunat. "Numai asa... sa stiu ce mai faci"., a fost raspunsul. De la intalnirea mea cu el, pana la sfarsitul lui la Cluj--nu eram in tara in acel moment--, Dumitru Farcas a fost un TURNATOR al securitatii dictaturii comuniste. Cativa stiam ca orice persoana care era in ansamblul Martisorul, inainte de orice turneu, Dumitru Farcas era cel care decidea DA sau NU pleaca. el sau ea. Inclusiv subsemnatul cand pe 14 august 1974, sotia mea a plecat iar pe mine m-au taiat de pe lista de plecare in Italia. Dumitru Farcas a fost exmatriculat din liceul nostru in clasa a-X-a pentru ca a furat. Mihai (Misi) Guttman era director. Interesant ca NIMENI in prezent NU protesteaza la faptul ca se doreste ca numele Casei Studentilor sa poarte numele lui. Din nou, oare pentru a catea oara in istoria noastra, ne creeam "personalitati" din oameni mediocrii. Toate premiile de pe glob le-a primit NU pentru ca a fost chemat in acele tari, ci pentru ca a fost TRIMIS. Toate securitatile din lume au turnatori. In cazul Romaniei insa, TURNATORII erau si lucrau impotriva oamenilor, impotriva poporului. Dumitru Farcas, alaturi de Gheorghe Turda, si altii cu sutele din lumea muzicii populare, a fost un INFORMATOR fara scrupule. A turnat oameni nevinovati carora le-a sacrificat destinul si profesia. Se intentioneaza sa se dea numele lui Casei Studentilor diin Cluj. Adica unui FALS "artist". Dictatuta comunista inca conduce acest popor fara scop in istorie. Nu-I nimic. Noi vom avea grija sa schimbam prin eliminarea numeui lui de pe Casa de Cultura. Dau un sfat clujenilor, ardelenilor: NU asa iti construiesti istoria durabila a neamului tau. Ci NUMAI prin personalitati iesite din comun si faptele lor CURATE. Uniunea Ardelenilor SI Banatenilor (UAB), Cluj.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu