joi, 19 ianuarie 2017

Un Steag Secuiesc mi-a inspirat acest articol

Avcest articol se publica si in: Revista Agero-Stuttgart (agero-stuttgart.de), 400 000 de cititori pe luna; Ziarul Buna Ziua Cluj (bzc.ro), 120 000 de cititori pe luna; Facebook.com Emil Aluas; Facebook.com Uniunea Ardelenilor Si Banatenilor.

Prezentare autor:
Cadru universitar în Europa şi SUA, refugiat politic în SUA în 1986, publicist cu peste 900 de editoriale/articole/interviuri, publicate în România, Germania (Stuttgart), SUA, profesorul Emil Aluaş este fondatorul şi preşedintele Fundaţiei PRO WEST, Cluj.

[Declaraţie în presa occidentală: ”Cei care am plecat, la acea vreme legal sau ilegal, ca refugiaţi politici din România înainte de decembrie 1989, am contribuit toţi la căderea comunismului. Culpabiltatea pentru acea formă inumană şi criminală de comunism specific românesc, aparţine majorităţii copleşitoare a poporului român, în frunte cu foştii PCR’şti, tot ei actualii conducători. După decembrie 1989 această majoritate copleşitoare a respins repetat o Lege a Lustraţiei şi continuă să aleagă pe foştii comunişti de rang înalt, sau pe urmaşii lor. Până în acest moment nici un trust de presă nu m-a interogat să dau amănunte despre cum am plecat eu în SUA. Majoritatea poporului român continuă şi azi să participe la o mare nedreptate împotriva altor români ca mine, adică: români cinstiţi, care gândim şi suntem altfel. Din decembrie 1989 până în prezent au trecut mai mult de 27 de ani. Românii, nu toti, dar în majoritatea lor coplesitoare, continuă să fie la fel, adica: slabi profesional, şmecheri, hoţi mici-găinari, şi asta se vede pe ei, atât in România, cât şi în lumea largă pe unde-i întâlneşti.  Prof. Emil Aluaş].

Editorial:
Un Steag Secuiesc mi-a inspirat acest editorial si mi-a deschis calea spre o nouă prietenie.

“Eşti foarte bună la felul în care prezinţi turiştilor Clădirea Parlamentului Maghiar”, îi spun fetei. Era ghid profesionist. S-a întâmplat sâmbătă 14 ianuarie, 2017, în Paiaţa Kossut Lajos, Piaţa Parlamentului. Vorbea o engleză fluentă. Deşi cu un usor accent străin, folosea aprope perfect expresii de pe străzile New York’ului. Conducea un grup de britanici. Dădea detalii despre Instoria Ungariei, despre Clădirea Parlamentului şi clădirile din estul pieţei, respectiv Muzeul Etnografic şi Clădirea Ministerului Agiculturii. Aceasta din urmă are inclusă în clădire şi o branşă din Budapesta a ONU. Din vedere, avea cam 22, 23 de ani, puteam să-i fiu bunic. Expresia feţei, felul în care vobea şi ţinuta generală o prezentau ca fiind o persoană inteligentă, bine educată.

După prezentarea întregii clădiri; cât a durat construcţia, câte încăperi sunt în clădire, că Clădirea Parlamentului a fost construită pentru două camere, senat şi deputaţi, ghida trece la intrarea principală, dinspre est. (Notă: Există încă două mari intrări din nord şi sud a Parlamentului, dar nu atât de mari ca intrarea principală). Ajunge la cele două steaguri care flanchează uşile mari ale intrării principale, estice. “In partea de nord este drapelul naţional al Ungariei. Steagul din partea de sud este steagul Transilvaniei. Teritoriu pe care, alături de altele, l-am pierdut după Primul Război Mondial”.  Continuă ea. Se referea la steagul albastru deschis, cu o bandă galbenă la mijloc, cu un soare şi o semilună albă. Steagul Secuiesc.

 “Pot să fac o corecţie la spusele tale ?”. “Da”, îmi răspunde. “Steagul pe care tu îl prezinţi ca fiind steagul Transilvaniei, este istoric şi factual, Steagul Secuilor. Flag of Szkelyek. Transilvania are propriul steag încă de pe la 1340, care deşi a suferit versiuni “pe aceeaşi temă”, a rămas fundamental cam acelaşi până în prezent. Culorile Steagului Transilvaniei sunt, de la bază spre sus, galben, roşu şi albastru. Pe scutul (emblema) din centrul steagului se află vulturul bicefal, flancat de un soare şi o semilună albă (trimitere la secui), iar pe culoarea galbenă sunt redate cele şapte turnuri (Siebenburgen), reprezantând primele şapte oraşe cetăţi ale regiunii. Aici, în acest ţinut al Transilvaniei m-am născut eu”. “Voi verifica cele spuse de d-voastră ( I will double check what you just told me. And I’ll get back to you shortly)”, încheie ea.

I-am dat cartea mea de vizită. Nu a părut ofensată. I-am spus că am vizitat de sute de ori Piaţa Kossut Lajos, că în tinereţe am studiat la Academia Franz Liszt, şi de atunci, de prin anii 1983 până în prezent vizitez Budapesta de câte 7, 8 ori pe an. Am vizitat-o inclusiv în perioada în care am locuit în SUA. Posibil ca cei care citesc aceste rânduri să spună că este vorba de “şcoala ungurească de îndohtrinare”, că totul este pus la cale intenţionat de “structuri de stat ale ungurilor”, etc.. O prostie. Mie mi-a creat o plăcere deosebită să fac o corecţie. În plus, am legat o nouă prietenie cu o generaţie de tineri  profesionişti.

Prof. Emil Aluaş                                                        Joi, 19 ianuarie, 2017
Preşedinte-Fondator                                                  Budapesta
Fundaţia  PRO  WEST


EA/cc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu