marți, 28 martie 2017

Andrei Plesu si autodenuntul lui cu talc. Insuficient

Acest editorial este publicat si in: Ziarul LaPresa (lapresa.ro) 100 000 de cititori pe luna, citit si in SUA si Canada; Revista Agero-Stuttgart.de (agero-stuttgart.de) 400 000 de cititori pe luna, citita si in SUA si Canada; Ziarul BunaZiua Cluj (bzc.ro), 150 000 de cititori pe luna. Facebook.com Emil Aluas; Facebook.com Uniunea Ardelenilor Si Banatenilor;

Prezentare autor:

Cadru universitar în Europa şi SUA, refugiat politic în SUA în 1986, publicist cu peste 900 de editoriale/articole/interviuri, publicate în România, Germania (Stuttgart), SUA, profesorul Emil Aluaş este fondatorul şi preşedintele Fundaţiei PRO WEST, Cluj.

[Declaraţie în presa Occidentală: ”Cei care am plecat înainte de decembrie 1989 ca refugiaţi politici, am contribuit toţi la căderea comunismului. Culpabiltatea pentru acea formă inumană şi criminală de comunism specific românesc, aparţine majorităţii copleşitoare a poporului român, în frunte cu foştii PCR’şti, tot ei actualii conducători. După decembrie 1989 această majoritate copleşitoare a respins repetat o Lege a Lustraţiei şi continuă să aleagă pe foştii comunişti de rang înalt, sau pe urmaşii lor. Până în acest moment nici un trust de presă nu m-a interogat să dau amănunte despre cum am plecat eu în SUA. Majoritatea poporului român continuă şi azi să participe la o mare nedreptate împotriva altor români, adică: români cinstiţi, care gândim, ne-am format şi suntem altfel. Din decembrie 1989 până în prezent au trecut mai mult de 27 de ani. Românii, în majoritatea lor copleşitoare, continuă să fie la fel, adica: slabi profesional, şmecheri, hoţi, mici-găinari, şi asta se vede pe ei, atât in România, cât şi în lumea largă. Prof. Emil Aluaş].

Editorial:

Andrei Pleşu şi autodenunţul lui cu tâlc. Insuficient.

Am avut un fel de admiraţie pentru Andrei Pleşu. Nu am avut alte modele literare româneşti în copilăria, tinereţea şi maturitatea mea. Pe Andrei Pleşu l-am citit sporadic. Întreaga mea viaţă spirituală a fost marcată de lecturile marilor clasici occidentali: Jules Verne, Thomas Mann, William Faulkner, Garcia Marches, şi alţii cu zecile. Iar pe partea de “lectură uşoară” nu a lipsit Raymond Chandler, Graham Green, Aghata Christi. Andrei Pleşu mi-a atras atenţia mai ales după 1990 prin apariţiile lui în viaţa politică a României. Îmi place la el bogăţia limbii româneşti şi frumuseţea folosirii acesteia în fraze. Uneori sclipitoare. Într-un fel chiar biografia mea este legată de Andrei Pleşu. În vara lui 1990 am fost chemat din SUA de către Filarmonica din Satu-Mare (mai am încă telegramele), iar Andrei Pleşu, pe atunci Ministrul Culturii, m-a numit director şi prim-dirijor al instituţiei. Mă aflam la Bucureşti, la o întâlnire cu el, în iulie 13-15 când Grotesca Mineriadă era în plină desfăşurare. Am fost încremenit de frică văzând brutele umane care au invadat B-dul Magheru (locuiam pe B-dul Magheru, deasupra magazinului Eva). De atunci nu mă mai pot considera compatriot cu acei humanoizi, zişi “mineri”.

În aceşti peste 27 de ani trecuţi din 1990 până în prezent, mi s-au dezvăluit însă fapte care au diminuat aureola lui Andrei Pleşu. Prima a venit din mass-media care, bine documentată, a dezvăluit că literatul nostru a devenit membru PCR încă de la 19 ani. Oare de ce ? Nu avea nevoie. Erau şi atunci mii de literaţi şi artişti deja recunoscuţi în ţară şi străinătate care nu au avut nevoie de „sprijinul“ PCR. Nici acum nu este clar pentru mine de ce de la acea vârstă să devii membru PCR. A doua a avut anul trecut, în primăvară, când o listă de vre-o 85 de literaţi şi artişti, în frunte cu Andrei Pleşu, Mircea  Cărtărescu, Gabriel Liiceanu, Ana Blandiana, Mircea Dinescu, Dan Grigore, etc., au semnat o declaraţie, inaintată către preşedentie în care ei, toţi, avertizează, că îşi vor depune doctoratele, (cu excepţia celor care nu au doctorat), dacă preşedenţia nu face nimic pentru a se retrage toate doctoratele plagiate (furate) din România. Până în ziua de azi nimeni nu şi-a depus nici un doctorat, si, (cu excepţia celor deja condamnaţi ca Victor Ponta şi Gabriel Oprea, etc.) nu s-a descoperit nici un doctorat plagiat (furat). Deşi noi toţi ştim că peste 90 % din toate doctoratele luate în România sunt plagiate (furate). Structurile occidetale sunt obiective în acest verdict dat în dezvăluirea acestui furt ajuns un cancer naţional la români. (Ca şi corupţia de altfel). Se reconfirmă, a milioana oară, că în istoria neamului românesc nimeni, niciodată, nu a terminat o treabă începută. Şi că suntem incapabili să ne ţinem cuvântul dat.

Am amintit doar două din alte câteva zeci de fapte care umbresc faima acestui literat al românilor. Ironia lui Andrei Pleşu în “Autodenunţul” lui din Adevărul, 27. 03. 2017, este de fapt exprimarea deschisă despre neputinţa neamului nostru, “cel românesc”.

Prof. Emil Aluaş Marţi, 28. 03. 2017
Preşedinte-Fondator Cluj-Napoca
Fundaţia PRO WEST


EA/cc:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu